صنایع غذایی گرفتار چه بلایایی هستند


: 4874

صنعت غذا کشور دچار چه مشکلاتی است؟ فعالان این صنعت این روزها درگیر چه مسائل خاص اقتصادی هستند؟

صنعت غذا کشور دچار چه مشکلاتی است؟ فعالان این صنعت این روزها درگیر چه مسائل خاص اقتصادی هستند؟

علی موحد، دبیرکل سابق کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه غذا یکی از صنایع کشور است و ما در بخش صنایع مشکلات بسیاری داریم مسلما این مشکلات صنایع غذایی را هم درگیر کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از دشواری‌های اقتصاد کشور مسایل مربوط به بانک و بانکداری است که در ابعاد مختلفی برای صنایع کشور تگنا ایجاد کرده است. موضوع دیگر عدم رعایت برخی از قوانین مالیاتی وضع شده از سوی سازمان مالیاتی است که به ویژه در بخش مالیات بر ارزش افزوده تخلفاتی صورت می‌گیرد.

موحدی افزود: موانع اقتصادی موجود و تخلفاتی که در حوزه مالیاتی انجام می‌شود به ضرر واحدهای صنفی و صنایعی است که به صورت رسمی ثبت شده‌اند، پروانه فعالیت دارند وعملکرد مالیاتی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پیچیدگی‌های ارزی هم از جمله معضلاتی است که به اقتصاد کشور و صنایع مختلف آسیب زده است.

وی بیان کرد: متاسفانه هر گوشه‌ای از اقتصاد کشور را که بازنگری کنیم می‌بینیم مشکلات بسیاری وجود دارد. بخش صنایع و تولید و به طور خاص تولیدات شناسنامه‌دار بیشترین آسیب را از اقتصاد بیمار متحمل شده‌اند. واحدهای تولیدی که آنها را با عنوان زیرپله‌ای و بدون مجوز می‌شناسیم هم باعث خسارت دیدن تولیدی‌های رسمی شده‌اند.

وی عنوان کرد: واقعیت‌ها را نمی‌شود کتمان کرد و حقیقت فعلی این است که ما در محدودیت ارزی قرار داریم.
موحدی در ادامه عنوان کرد: قبل از خروج ترامپ از برجام هم ما با مشکلاتی مواجه بودیم و تصمیم رئیس جمهور امریکا باعث تشدید دشواری‌های ما شد.

وی تصریح کرد: قبل از بدعهدی امریکا هم مراودات بین‌المللی ما به سختی انجام می‌شد وعلی‌رغم اینکه در برجام این شروط قید شده بود، تعدادی از بانک‌های جهان با تعلل و محافظه‌کاری از انجام فعالیت‌های اقتصادی با ایران ممانعت کردند و به همین دلیل ما نمی‌توانستیم از طریق آنها اعتبارات ارزی و معاملاتمان را به نتیجه برسانیم.

آدرس ارتباطی ما

آدرس شرکت : شیراز، کیلومتر 15 جاده شیراز جهرم نرسیده به روستای تفیهان 

آدرس دفتر مرکزی: شیراز -میدان گاز- خیابان جهاد سازندگی- کوچه یک- فرعی 2/5 -پلاک 123

تلفن دفتر مرکزی:07132291410- 32291411-32291412

تلفن: 07137765632-07137020

تلفن مدیریت: 09171183290

واتساپ شرکت :09029028972

کدپستی: 7159185852

آدرس الکترونیکی: yekabas_ dadfar @ yahoo.com

yekabas.info@yahoo.com

در یک نگاه

اخذ گواهی های HACCP, iso 9001, iso 22000 از موسسه  QAL انگلستان نشان از تولید محصولات در سطح استاندارد های جهانی است. در سال 2016 این شرکت به عنوان تخصصی ترین شرکت فرمولاسیون و تولید کننده محصولات و ترشیجات زیتون، استاندارد ملی مربوط به این محصولات را تدوین نمودو به نام خود به ثبت رساند.